Cuprins curs randare Corona Renderer
<< AUTODESK CAD 3D > < 3D MAX, RANDARE
Titlurile lecțiilor video din curs de randare cu Chaos Corona Render Studio Max
Capitolul I, randare, lumini, setări fundamentale Chaos Corona
1. Trecere in revista a motoarelor de randare, obtinerea si instalarea Chaos Corona Renderer și a componentelor necesare
2. Corona Render Setup, plasarea unei lumini în scenă, atribuirea de materiale Corona, convertirea scenei Corona Convert, Frame Buffer – Interractive Rendering, Time limit versus Noise Limit, Denoiser
Obs.: Lock Viewport, randarea în Viewport, lecție disponibilă numai online, aici >
3. Detalii deNoiser: tipuri de Denoiser, momentul în care le aplicăm funcție de renderul final sau renderul interactiv temporar, caracteristicile si parametrii filtrelor Denoise / nVidia GPU denoiser fast preview, Intel CPU AI speed / quality hybrid, Corona High Quality Denoiser, analiza calității și a timpului de randare
4. Setările de bază pentru o scenă cu lumină și obiecte cărora le atribuim primele materiale, atât procedurale cât și texturi, introducere în materiale
5. Sun Environment Map, iluminarea cu ajutorul texturii ambientale Sun, ajustarea texturii ambientale, utilizarea Corona Light, atribuirea unui IES, Corona Light Lister
6. Iluminarea cu HDRI – High Dynamic Range Image particularizate, personalizarea imaginii ambientale de iluminare
7. Corectarea expunerii, contrastului, luminozității randării în mod interactiv, metode de corectare (Use Simple Exposure versus Photographic Exposure) în funcție de viewportul / Camera prin care vizualizăm și randăm. Compensarea Highlights, a zonelor arse de lumină.
Corona Camera, funcționarea și setările camerei virtuale, metode de reglare a expunerii, contrastului, luminozității și balansului de alb al randării
Ierarhia controalelor scenei Frame Buffer / Render Setup / Camera Settings
8. Exercițiu de iluminare interioară. Gestionare luminilor cu Corona Lister, analiza luminii Sun împreună cu Ambiental HDRI Map, lumini Corona Target IES, corectarea Highlights, randarea finală
Capitolul II. Materiale, texturi, materiale procedurale, tehnici avansate
9. Materiale Corona bazate pe texturi, atribuirea corectă a coordonatelor de texturare, texturi Diffuse, Reflection, Refraction, Glossiness, Opacity
10. Materiale procedurale, Material Library, tehnica de lucru
11. Materiale lichide, metalice și transparente; override Corona material; caustics
Obs. Pentru remedierea artefactelor de tip firefly, mergeti la Lectia 28
12.a. Sharpen Render, Caustics
Obs. 12.b. Metode rapide de înlăturare a fireflies, metoda este detaliată în Lecția 28
13. Atribuirea de materiale corelată cu setările de randare, oprirea / reluarea randării, resume render
14. Editarea proiectului în afara 3D Studio Max cu Corona Image Editor, concept, tehnica de lucru.
15. Lumini Corona de tip Light, materiale care emit lumină, utilitarul Light Mix, contribuția fiecărei sursă de lumină, balanța de lumini
16. Remedierea problemelor din LightMix cauzate de Gamma correction și LUT, folosirea luminilor Rectangle Light, analiza LightMix, structura materialelor Corona, randarea proiectului „Sală de ședințe”, corectarea proiectului în Corona Image Editor
17. Principiul randării sferice și panoramice, aplicarea tehnicii pentru realizarea unui tur virtual Corona interactiv prin două metode Script și Soft, prezentarea online a turului virtual interactiv
18. Corectarea randării, randarea Corona pe obiecte – Render Selected
19. Vizulalizarea panorama interactivă off-line, editarea panoramei în afara 3D Max, procedură și limite
20. Convertirea scenelor V-Ray in Scene Corona: obiecte, lumini, materiale, conversia materialelor
Corona Layer Material, Dispersion Corona Material
21. Gold Material, exercițiu de materiale
22. Procesarea renderului cu CIE, linia de lucru dintre 3D Max, Corona Render, Corona Image Editor, Adobe Photoshop
23. Albedo, identificarea elementelor de material care nu se randează corect, motivele și căile de soluționare, analiza și comparația soluțiilor
24. Conversia unei scene Mental Ray în Corona Renderer, tehnica de lucru, probleme tipice, soluții
Pentru a realiza o randare de calitate, trebuie să stăpânim structura materialelor, pe care o vom sintetiza în următoarele lecții
25. Materiale Self Illumination și Light Material – situații în care utilizăm unul sau celălalt material
Editarea Gamma și LUT în Corona Image Editor, salvarea setărilor
Post procesarea Photoshop, tehnici utile
26. Materiale, recapitulare și consolidare: structura, principiile și setările materialelor
Sticla, sticlă colorată, sticlă înghețată
27. Materiale metalice, Layered Material
28. Materiale opace, cauciuc. Metode de reducere a firefly
Resume rendering cu CXR
29. Corona Bitmap si Corona Bump Converter
30. Materiale RaySwitch, tehnica Override pentru environment, Reflection, Refraction, Material Override, schimbarea HDRI Environment separat pentru scenă și pentru materiale
31. Corona Scatter, demonstrarea și exploatarea tehnicii
Iluminarea scenei cu două surse Sun, avantajul tehnicii „Exclude Object”, post procesarea cu CIE
32. Corona Scatter, aplicații ale distribuției selective a vegetației, metoda Polygon
33. Aplicarea selectivă a vegetației Corona Scatter prin metoda Vertex Paint – Surface Scattering
34. Analiza de proiect, destructurarea unui proiect pentru a analiza materialele, texturile, luminile
35. Corona MultiMap Material
36. Corona MultiLayer Material
37. Precizări referitoare la Corona MultiLayer Material . Accesarea bibliotecilor externe de materiale
Capitolul III, ateliere de randare
38. Recapitulare, considerații de ansamblu asupra unor detalii ale renderului Corona
39. VFB History, aplicație Ocean Sunset, setari CIE, salvarea ca HDR a scenei și refolosirea ca material de reflexie
40. Real World Map Size, Parametrii Corona Normal - Bump Map, Cele 2 motoare de randare: lumina directa si GI (Global Illumination), Path Tracing, UHD Cache, 4K, Adaptive Lights a inlocuit Portal, GI versus AA, Light Sampler Multiplier, Max Ray Depth, Max Sample Intensity, Image Filter, Ray Clamping, Ray Switch Material
41-44. Proiectul Bedroom, atelier complet de randare: demonstrăm parcurgerea tuturor etapelor pe care ați avea nevoie să le atingeți într-un proiect complex, ceea ce nu înseamnă ca la fiecare randare veți parcurge în mod obligatoriu toate aceste etape – aici sunt prezentate toate, pentru ca să stiți ce trebuie făcut în orice situație sau scenă posibilă
45. Corona Proxy, atelier de randare exterioară de zi a proiectului „Bloc”.
46. Materiale Corona Color Correction, doar online aici >
Update Chaos Corona Renderer 7 Hotfix 1
47. Îmbunătățirea bibliotecii de materiale Masonry.
Noul Corona Physical Material (PBR), pachetul de 35 de presetări și setările acestuia
48. Corona Sky sau PRG Clear Sky și efectul de volum în perspectiva aeriana, controlul altitudinii scenei.
49. Materiale in obiecte Proxy Corona renderer, doar online aici >
50. Animarea obiectelor Proxy in Chaos Corona Renderer, doar online aici >