Cursuri Autodesk Adobe Corel Web

Autodesk, 3D, Adobe, Corel, Sony, Web

Cursuri Autodesk, Adobe, Corel, Sony

Cursuri Autodesk, Adobe, Web Design, Corel

Go to content
Curs modelare 3D cu 3D Studio Max, construiti propriul soft educational
<< AUTODESK CAD 3D > < 3D MAX, RANDARE
Plata se poate face online numai pentru persoane fizice, cu orice card VISA, Star BT în rate sau PLUXEE, în acest magazin.

Ce conține cursul de modelare 3D

Cursul de modelare 3D cu 3D Studio Max conține 56 de lecții însumând peste 12,5 ore de lectură video, dintre care 2 ore reprezintă lecții bonus din cursul 3D Studio Max. Cele peste 220 de proiecte în format 3D Studio Max se află în stadiul inițial, intermediar respectiv final în cadrul acelei lecții. Rezoluția lecțiilor video este 1080p, HD capitolele bonus au 720p HD.


Descrierea cursului de modelare 3D

Vom aprofunda în acest curs 3D Studio Max modelarea 3D, vom arăta cum am realizat softurile educaţionale pentru Desen Tehnic Autocad, Desen tehnic industrial, Organe de maşini şi mecanisme, Tehnologia materialelor, SRA.
 
Cursul tratează exclusiv modelarea 3D şi abordează aspecte utile ale animaţiei. Tratăm tehnici de modelare Poly, NURBS, Spline, dar mai ales modificatorii deoarece aceștia pot duce la rezultate eficiente în timp scurt.
Cursul de modelare 3D este structurat astfel încât apelăm la un instrument sau o tehnică de lucru atunci când avem nevoie de ea. La finalul traseului educațional veți putea realiza orice model 3D și veți putea anima obiecte sau scene, veți putea simula fenomene fizice caracteristice domeniului tehnic și nu numai, veți putea construi propriul soft educațional tehnic.
Deși cursul tratează modelarea 3D abordăm, pe lângă concepte de animație, și noțiuni concrete legate de materiale și lumini de bază, dar mai ales de randarea imaginii sau a clipului video, astfel încât munca dvs. să aibă finalitate.

Pentru a studia întreaga tehnică 3D Studio Max vă recomandăm acest curs.
Pentru a aprofunda randarea, vă sugerăm curs Arnold sau Chaos V-Ray ori Chaos Corona.


 
Cursul de modelare 3D se adresează:
Tuturor celor care doresc să construiască un model 3D static sau animat, o scenă pentru o gamă largă de domenii, de la design grafic, proiect de prototip, la arhitectură la jocuri video și filme, modelare 3D industriala sau design interior.
Dacă puteţi modela 3D obiecte din domeniul mecanic, care sunt foarte complexe, veţi putea modela orice.
Profesorilor pasionați din învăţământul tehnic, care doresc să îşi construiască propriul soft educaţional: modelări, animaţii şi simulări 3D ale obiectelor sau fenomenelor care nu pot fi prezentate în realitate elevilor sau studenţilor.
Am demonstrat în acest curs modul în care am realizat toate softurile educaționale din această pagină.
Dacă nu doriți să parcurgeți toți pașii din curs, puteți folosi proiectele finalizate numai pentru randare!
Pentru cadre didactice, licența 3D Studio Max este gratuită în scop educațional: vă arătăm cum să procedați!

Secvențe video din Curs de modelare 3D

Două mostre din lecțiile video, una simplă și una dificilă, ca să puteți evalua gradul de dificultate al cursului:
Lecțiile referitoare la modelarea 3D după planuri (Blueprint) vă oferă autonomie totală în a modela 3D orice obiect pentru care există 3 proiecții
Imagini din proiectele studiate în Curs Modelare 3D
Cuprins Curs Modelare 3D, construirea softului educațional

I. Noţiuni introductive
1 Obținerea licenței educaționale Autodesk 3D Studio Max, crearea contului educațional, instalarea versiunii educaționale
2 Versiuni Autodesk. Update Autodesk 3Ds Max 2025: ce este nou, ce noi probleme vom întâmpina? Cum le rezolvăm?
3 Tur preliminar al interfeței programului
4 Scurtături des utilizate

II. Tehnici de modelare 3D
5 Modelarea 3D de tip Poly sau Mesh?
6 Flux de lucru. Aplicaţie pentru modelarea Poly: modelarea 3D unei cutii de parfum, simularea şi depanarea problemelor pot apare de-a lungul procesului de modelare 3D. Vom parcurge toţi paşii nu numai pentru a depăna eventualele probleme care pot să apară, ci şi penru a realiza un ciclu complet de lucru care, după modelarea 3D, continua cu atribuirea unui material standard şi se încheie cu animarea

III. Organe ale mişcării de rotaţie: osii şi arbori, canale de până. Asamblări. Asamblări filetate, nituite, prin pene și știfturi
7 Osii, racordări şi teşiri, găuri de centrare. Modelarea 3D a unei osii. Fkux de lucru: Editorul de materiale. Randarea, obţinerea unei imagini din modelul 3D. Setarea backgroundului şi a luminilor. Animarea obiectului.
8 Osii 3D, metodă de construcţie alternativă. Simularea solicitării de încovoiere, animarea solicitării.
9 Arbori 3D, construcţia penei longitudinale şi a canalelor de până în arbore
10 Arbori canelaţi, asamblare canelată, caneluri
11 Ax cu came, construcţia unei came
12 Lecţie sumativă: Topologia obiectelor, modificarea topologiei
13 Construcţia unei roţi dinţate, profilul evolventic al danturii
14 Refine Geometry – definitivarea geometriei rotii dinţate – lecţie opţională
15, 16, 17 Tehnici de modelare Poly pentru construcţia unei roţi de curea, 3 metode
18 Tehnici de modelare 3D SPLINE combinate cu Poly: roată de curea
19 Construcţia canalului de până şi a curelei de transmisie trapezoidale
20 Lagăre cu rostogolire: rulmentul radial. Lucrul cu imagini de referinţă, plane de referinţă, exemplificarea consecinţelor operaţiei Weld, construcţia Spline şi Poly a rulmentului, secţionarea şi animarea secţiunii rulmentului
21 Rulment radial – axial, tehnici alternative Spline
22 Rulment oscilant cu două rânduri de bile. Tehnici de secționare și animare – demosntrație sumativă pentru lecțiile 20-22
23 Rulment axial – recapitularea tehnicilor de modelare 3D din lecțiile 2-22.
24 Construcția filetului metric pe arbore (șurub). Nu ratați această lecție pentru că face apel la tehnici noi de modelare 3D
25 Construcția alternativă, simplificată a filetului metric
26 Definitivarea șurubului, capul șurubului, modelarea 3D a piuliței
27 Asamblarea șurub – piuliță. Metoda 3 de construcție a filetului. Bibliotecă de șuruburi și piulițe, gata de a fi utilizate. Construirea asamblării, animarea acesteia.
28 Nituri, construcția diferitelor tipuri de nitului
29 Asamblarea nituită suprapusă, asamblarea nituită cu eclisă, secționarea și animarea reprezentării 3D
30 Asamblare cu pană transversală, construcție și animație.
31 Asamblare cu pană longitudinală, construcția penei, canalele de pană
32 Montajul unei roți dințate pe arbore cu pană, angrenarea
Proiect complex, având în fluxul de lucru operațiile: importare a unui proiect în interiorul altuia, corelarea scării, așezarea unei camere virtuale în scenă, animarea angrenării, legarea mișcărilor unui obiect de cele ale altui obiect
33 Realizarea și animarea unei reprezentări explodate: arbore, pană longitudinală, șaibă, roată de curea, roata dințată, rulment. Setarea cheilor de animație, plasarea și reglarea luminilor în scenă, randarea.
34 Elemente elastice: arcuri. Tipuri de arcuri elicoidale, animarea unei suspensii cu arc elicoidal cilindric

IV Proiecte din curs 3D Studio Max bonus
35 36 Construirea unei zale de lanț, transmisia cu roți de lanț, animarea transmisiei
37 Animarea mecanismului bielă manivelă
38 – 42 Proiect de modelare NURBS și Poly a unui avion după Blueprints, 3 plane de referință. Acest set de 5 lecții vă demonstrează cum să modelați orice obiect după desenele sale
43 Spline Array, instrument apărut de la versiunea 2023 (în această versiune va fi salvat proiectul)
IV. Utilizarea scripturilor în 3D Studio Max
44 Construirea automată a mobilierului de bucătărie
45 Construirea automată a acoperișurilor clădirilor

V. Modelări ale obiectelor, modificatori 3D
46 Construcția secțiunii unui burghiu elicoidal, editare avansată Spline
47 Construcția unui burghiu elicoidal, deformațiile Loft
48 Tehnica Loft și construcția unei șurubelnițe
49 Construirea unei ambarcațiuni prin tehnici de deformare loft, aplicarea cu precizie a rotației, scalării, deplasării
50 Utilizarea modificatorilor Bevel, Bevel Profile, Shell, Meshsmooth
51 Lattice: structuri chimice, moleculare, structuri metalice, grinzi cu zăbrele

VI. Modele 3D gratuite. Lumini, materiale, animație, randare
52 Acces la modele 3D gratuite, importul unui model FBX, Adobe Substance, așezarea unei camere virtuale și a unei surse de lumină, atribuirea unui material de bază. Motoare de randare, alegere
53 Motorul de randare Arnold și materialele Adobe Substance, lecție opțională
54 Animația: principii, concepte exemplificate: crearea cheilor de animație, vizualizarea și modificarea traiectoriei corpului animat. Editorul grafic de traiectorie, accelerarea și deccelerarea obiectelor.
Cum animăm?
55 Realizarea animației. Crearea cheilor de animație în cazul poziției, rotației, scalării. Animarea aprametrilor și dimensiunilor. Animarea modificatorilor ,animarea la nivelul SubObject al Poly, Mesh, NURBS.
Ce animăm?
56 Randarea, obținerea produsului final. Parametri ai randării imaginii, cu sau fără transparență, și ai animației. Exportul jpg, Png, Avi, montarea secvenței Png cu CapCut.
Curs modelare 3D, realizarea propriului soft educational
Back to content